Orange – reziliere contract


orangeNici nu contează cum se numeşte operatorul telefoniei pe care-l plătim pentru comoditatea de a vorbi la telefon oricând, oriunde. Fie că e Orange, Vodafon, Telekom, Digi sau Cosmote, toţi sunt la fel de şmecheri când te leagă prin contract, cu amabilitate corporatistă. Toţi sunt ca lipitorile, te-au prins şi nu-ţi mai dau drumul decât prin extirpare chirurgicală. Iar gheara cu care te apucă se numeşte pompos “justă despăgubire” sau “taxă de reziliere”.

Se ştie deja că ăsta e un abuz – nimeni nu te poate obliga să plăteşti servicii sau produse pe care nu le vrei! Şi nu este doar un abuz, dar e şi ilegal! – chiar şi aşa, clauza rămâne în contracte şi continuă să sperie beneficiarii. Atât de speriaţi sunt încât fie rămân cu lipitoarea până la expirarea contractului, fie plătesc abonamentul pe toată perioada de reziliere fără să mai aibă abonament – ca într-un coşmar a la Orwell.

Cu Orange am rezolvat-o rapid şi curat. Nici nu m-am mişcat din fotoliu!

Când am decis să-mi portez numărul de telefon la Digi, am discutat cu Digi. La telefon. Un agent Digi a venit acasă, mi-a arătat ofertele, mi-a făcut contractul, urmând să efectueze ei portarea. După două zile m-a sunat operatoarea Orange să-mi spună că mi s-a aprobat portarea dar… voi plăti cele 7 luni de abonament rămase până la terminarea contractului cu ei. Serios?!! I-am explicat clar, politicos  şi răspicat operatoarei că nu voi plăti nimic din ceea ce nu vreau şi nu consum, că există legi care anulează contractul lor abuziv. – Această convorbire se înregistrează? întreb eu (deja ştiam). – Da, zice ea. – Ok, păstraţi înregistrarea şi consideraţi-o ca cerere oficială de reziliere a contractului. Şi reţineţi că n-am să plătesc niciun leu în plus.

După încă 2 zile deja funcţionam pe Digi. Peste o lună primesc factura Orange cu suma de plata echivalentă a 7 luni (7 x 8 euro/lună = 56 euro). O arunc într-un sertar, decisă să n-o plătesc. În următoarele 3 luni primesc încă 3 facturi dar trimise de un recuperator (CreditExpress) – le arunc în acelaşi sertar să se împrietenească cu prima. A urmat o SOMAŢIE. Upsss! Obraznicii ăştia deja devin agresivi, mi-am zis.

Plictisită de-atâtea hârtii, am făcut o vizită la tătucul OPC. Amabil, nenea OPC mi-a zis că pot face reclamaţia online – fie prin formularul site-ului, fie trimise documentele pe e-mail. A fost simplu: am trimis prin mail contractul şi somaţiile istericilor de la Orange, plus textul reclamaţiei mele. După ce am primit şi numărul de înregistrare la OPC, la fix o lună distanţă primesc un plic de la Orange. Factură storno în care scrie “Anulare despăgubiri” la suma aia cerută degeaba. Multumesc, OPC!  🙂

Hehe, deci se poate! OPC-ul şi-a făcut treaba, Orange-ul şi-a retras pretenţiile absurde – toată lumea fericită. Fără drumuri făcute aiurea, fără gargara operatorilor de telefonie, fără procese şi avocaţi, fără nervi şi scandal …

P.S. Acest demers e valabil la oricare operator de telefonie, conform legii din 11 ianuarie 2019.

UPDATE 1:

Extras dintr-o decizie judecătorească a unui proces în care Orange pierde:

“Rezilierea unui contract presupune încetarea raporturilor contractuale între părţi şi, implicit, încetarea prestaţiilor între aceştia. Prin impunerea la plată a consumatorului, cu titlu de „justă despăgubire” a contravalorii abonamentelor rămase până la finele perioadei contractuale, în condiţiile rezilierii contractului de acesta, presupune în fapt continuarea execuţiei contractului, nicidecum o reziliere a acestuia şi aceasta în condiţii foarte dure şi păguboase pentru consumator, astfel: consumatorul este ţinut să achite dintr-o dată toate prestaţiile viitoare până la finele perioadei contractuale; şi, deşi plăteşte prestaţiile viitoare nu beneficiază de contraprestația operatorului economic. În aceste condiţii, rezultă în mod evident intenţia vădită a operatorului economic de a-l ţine captiv pe consumator în cadrul unor contracte pe care nu şi le mai doreşte.” 

UPDATE 1:

Articol de presă publicat la data de 15 iulie 2019 – Vodafone pierde în instanță.

”…solicitarea Vodafone România de a se achita de către consumator servicii de care nu a beneficiat și nici nu va beneficia încalcă articolului 9 din OG 21/1992, lezează interesele economice ale consumatorilor și nu este un comportament corect în relațiile cu aceștia.”

93 Comments

  1. Pingback: Reziliere contract | odoricaion

  2. Jurnal de Navetist

    În Italia e mult mai complicat… http://www.jurnaldenavetist.ro/2016/02/serviciile-in-italia-internetul/

    Reply
  3. LG (Post author)

    Am citit articolul – un cosmar ce se intampla acolo. Totusi, n-au si ei un OPC? Ca doar al nostru a aparut in urma directivelor UE…

    Reply
    1. Jurnal de Navetist

      Nu rezolvi nimic, sunt toți o apă și-un pământ iar Protecția Consumatorului e asaltată de reclamații.

  4. Denisa Balahur

    am nevoie si eu de ajutor,am abonamente la ei si nu vor sa mi-l inchida.Cica trebuie sa platesc in plus perioada ce o mai am daca vreau sa il inchid,si pe deasupra mi-au prelungit un contract pe inca 24 luni,cu toate ca am semnat inchiderea lui.Am nevoie de ajutor.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Ti-am raspuns pe mail.

    2. Oana

      Buna ziua.Am abonament la orange si as dori da reziliez contractul cu ei.Va rog sa imi trimiteti e-mail cum sa procedez.Multumesc

    3. LG (Post author)

      Aveți aici indicații pas cu pas: reziliere contract

  5. Stefan

    Am patit la fel cu vechiul Cosmote.Am avut abonament 2 ani,am platit zi de zi si mi-au mai bagat inca o luna pe gat.Sun la ei sa le amintesc de faptul ca 2 ani =24 de luni nicidecum 25;)) Si nu am platit.Si am primit „felicitari”acasa si eu de la firma aia de recuperari Credit Express apoi de la o firma din CIpru de reuperari,ma amenintau cu sechestru si alte cele.Cosmoteul a fost cumparat de Telekom iar mie inca imi vin „felicitari”,dar cine le ia in seama. 🙂

    Reply
    1. LG (Post author)

      Daca povestea e asa veche, e clar ca recuperatorul (Credit Express) trimite plicuri ca sa-si justifice banii incasati de la client (Cosmote/Telekom). Mai departe, nimeni nu-si mai bate capul. Cred ca ei procedeaza asa pur si simplu la noroc: care plateste, bine. care nu, nu, si basta… 🙂

  6. marcel

    Buna mie mi s-o gatat contractu in 15 noiebrie si prin 11 octobrie am fost la ei si le-am spus ca nu mai continui cu ei au spus ok, in 15 decebrie se inchide sa duc echipamentu, aveam si voce si televiziune. in 15 decebrie mi-au luat minutele, mi-au inchis televiziunea si acuma m-am trezit cu un plic de la un recuperator ca am facturi restante. am sunat la orange si mi-au spus ca in 15 februare mi se inchide abonamentu. ce sa fac?

    Reply
    1. LG (Post author)

      Sa NU platesti! Nu-ti vor face nimic… Cred ca ai ceva acte cu/despre incheierea contractului? Oricum, sa NU platesti. Lasa-i sa-ti trimta plicuri, mai mult de atat nu vor face 🙂
      Si pregateste-te sa le faci o reclamatie la OPC. O poti face si prin e-mail.

  7. Marcel

    Buna, multumesc pentru sfat, am fost la ei si s-o rezolvat. inca trebe ei sa-mi dea bani inapoi pe o luna.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Super! Mă bucur că am fost de folos 🙂

  8. stanga viorel

    am de la orange tv si internet si am abonament timp de 2 ani ,si vreau sa reziliez contarctul,abiam am facut 7 luni aprope ,vreau sa-l reziliez deoarece internetul de la ei nu e prea bun si ca sa trag de la telekom trebuie sa-l iau la pachet,deci ce pot sa fac?????
    in contract scrie ca trebuie sa platesc pana la terminarea contractului

    Reply
    1. LG (Post author)
      1. ii anunti (mergi la sediul lor si faci o cerere) ca renunti la abonament.
      2. le spui clar ca vei plati NUMAI pana la momentul cererii – clauza din contract este abuziva.
        Conform legii nr.193/2000, nu esti obligat sa achiti taxe de reziliere sau de justa despagubire, deoarece aceste clauze contractuale sunt abuzive:
        „Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.”
      3. se vor impotrivi si vor zice diverse. Ii lasi sa zica, le spui de aceasta lege si daca nu o respecta ii reclami la OPC.

      Se va rezolva pentru ca o vizita de la OPC se lasa si cu amenda, asa ca…
      Succes!

  9. Remus

    Buna ziua . Cum pot rezilia un contract cu Orange daca locuiesc in strainatate ???
    Multumesc anticipat .

    Reply
    1. LG (Post author)

      Le scrieti sau ii sunati. Dar cel mai comod/sigur este sa le scrieti – pe site-ul lor cautati la Contact. Spuneti cine sunteti, nr. de contract si ca doriti rezilierea contractului. Daca va raspund in stilul cunoscut deja (sa platiti toate lunile pana la sfarsitul perioadei contractuale), le spuneti ca asta e un abuz. Si daca nu inceteaza imediat desfasurarea contractului veti reclama la OPC. Succes!

  10. Viorel

    Am un abonament la Orange facut pe 24 de luni din care mai am 11 luni si as vrea sa reziliez contractul sa ma mut la cosmote.exista vreun termen dupa care pot cere rezilierea contractului legal sau pot sa o cer oricand si ce trebuie sa fac?multumesc.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Este suficient sa cereti (in scris sau telefonic) rezilierea contractului. Am scris in articol ca eu am trecut direct la alt operator (Digi), prin portare de nr. fara sa fac cerere la Orange. Cand cei de la Orange m-au sunat sa-mi anunte portarea, le-am spus raspicat ca reziliez contractul si nu mai platesc nicio luna in viitor (mai aveam cateva luni pana la terminarea contractului cu ei).
      Este important sa nu aveti datorii la ei – rate la diferite promotii cu telefon sau alt gadget. Chiar si in acest caz puteti renunta la ei, dar trebuie sa achitati integral achizitia facuta. Dar FARA a mai plati si abonamentul pe lunile viitoare!
      Cititi atent articolul si eventual procedati la fel.
      La Update am lasat un link cu o decizie judecatoreasca care spune clar ca e un abuz obligarea clientului de a plati pe lunile viitoare dupa rezilierea contractului. Sper sa aveti succes! Daca nu va intelegeti, apelati la OPC – nu e greu 🙂

  11. Costache Dana

    Buna ziua!Se poate sa reziliez un contract Orange pe motiv ca am cerut prelungirea contractului dar odata cu asta mi sa facut si modificare de abonament fara acordul meu!multumesc

    Reply
    1. LG (Post author)

      Buna seara!
      Da. Se poate să reziliați contractul chiar și fără să vă justificați! Pur și simplu nu mai doriți serviciile Orange.
      Iar dacă s-au adus modificări in contract, cu atât mai mult.
      Cereți rezilierea contractului – punct!
      Daca nu vor sau vă impun clauze din contract, urmați pașii pe care i-am scris in acest articol.
      Succes! 🙂

  12. Mihaela

    Buna seara,am un abonament la Orange din octombrie 2015 până în octombrie 2017 la care am luat un telefon, în decembrie 2015 s.a dus băiatul la Orange și a făcut un abonament la internet (tot pe numele meu), m.a sunat un operator (eu fiind acasă,fara să dau semnătură) să mă întrebe dacă sunt de acord cu abonamentul de internet și că bonus îmi dă și antena pentru care nu voi plăti nimic doar internetul. Inițial mi.au zis că o sa am internet nelimitat,iar în contract am doar 50 de GB, plătesc pe luna 70lei nici nu am știut că plătesc 30 de lei ptr antena care nu o folosesc,routerul era stricat din fabrica și l.sm dus la reparat de 2 ori,abia a 2-a iară mi s.a spus că e defect din fabrica, acum am rămas în urmă cu plata din ianuarie,timp în care mi.au suspendat ambele abonamente, ma suna in fiecare săptămână că am de plata 300 de lei, intrebarea mea este următoarea: de ce sa plătesc ceva ce nu folosesc? Și daca pot rezilia contractul? Va mulțumesc.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Buna ziua,
      eu nu sunt în măsură să acord consultanță legală, vă pot spune doar ceea ce știu din cât m-am documentat până să reziliez contractul. În opinia mea:
      – da, puteți rezilia contractul – orice contract se poate rezilia!
      – platiți abonamentul numai pâna la data suspendarii lui, atat telefonie cât și internet. (nu platiti nicio zi in plus!)
      – refuzați plata antenei! Convorbirea din decembrie este înregistrată – solicitați ascultarea ei!
      – dacă aveți telefon cumpărat în rate, acesta va trebui achitat. Cred că dacă nu-l achitați, îl puteți returna fără să vi se mai dea vreun ban înapoi (din costul lui).

      Vedeti pe factură ce înseamnă exact acei 300 de lei și achitați NUMAI ce ați consumat (telefonie si aparat până în ianuarie, FĂRĂ telefonia pe februarie+martie și antena promisă gratuit). Faceți o reclamație la OPC (cu toată situația și acte doveditoare). Intre timp puteți trece la alt operator – nu e interzis. Esența e: plătiți numai ce ați consumat! Tot restul e un abuz și ei știu asta. Nu vă lăsați intimidată.

      După ce se termină povestea, poate reveniți aici să ne spuneți cum s-a rezolvat, ca să afle și alți utilizatori. Succes!

  13. Servicii SEO

    Sunt patit si exact la fel am rezolvat si eu problema cu OPC……..

    Reply
    1. LG (Post author)

      Ar fi de preferat să nu mai avem nevoie de OPC. Pur și simplu să se rezolve aceste situații la maniera ”nu mai vreau contract / bine, pa!” 🙂

  14. Bianca

    Bună am și eu un abonament Orange cu telefon la care când lam achiziționat am plătit 200 lei. Am abonamentul de 4 luni și nu îmi convine aș dori sa reziliez contractulu ce ma sfătuiți sa fac.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Bianca,
      În articol am spus foarte detaliat ce e de făcut. Citeștel cu atenție și urmează etapele descrise. Succes!

  15. Adrian C.

    Cum sa reziliez cu Orange? Am încercat și cu cerere trimisă la ei si cu OPC. Degeaba. Aștept răspuns de 2 luni de la Opc. Aia de la București mi au răspuns că au trimis reclamația la Suceava. Eu sunt din Suceava. Am un telefon de 2 bani primit de la ei un Orange Klif. Îl plătesc cât costă le plătesc si abonamentul la zi, doar să scap de ei. Sa încerc cu portare?

    Reply
    1. LG (Post author)

      Adrian,
      1. suna/mergi la OPC și întreabă ce e cu cererea ta. Prin lege, în 30 de zile trebuie să primești un răspuns – vezi dacă nu s-a rătăcit cumva raspunsul/plicul lor.
      2. da, ai varianta să încerci cu portare.
      3. din câte am mai citit/discutat cu alții, poți solicita la Orange trecerea de la abonament la cartelă. Dacă merge așa, măcar scapi de abonament. Spune-le că nu mai ai bani de abonament, punct.

      După ce rezolvi, poate scrii pe-aici să afle și alții cum ai scăpat 🙂

  16. Adi

    Dar in cazul in care ai un telefon subventioant luat prin abonament, cum se calculeaza valoarea ce trebuie platita pentru aparat in cazul in care doresti sa renunti la abonament? Multumesc

    Reply
    1. LG (Post author)

      Adi, nu știu sigur. Dar bănuiesc eu că-ți va lua prețul întreg (subvenția/reducerea se acordă pentru că ești clientul lor). Mai bine întrebi la sursă.

  17. Sebs

    Salut. Si eu am super intamplari cu Orange. Intai mi-au dat drumul la un abonament pentru care nu mi-am dat acordul, ulterior am cumparat un alt telefon si au adunat abonamentele ca perioada de timp, am facut un cost suplimentar de 200EUR fiind in Orsova, Romania, am avut telefonul in service de 5 ori si mai bine de o luna. Surpriza este ca atunci cand au inlocuit telefonul (ca urmare a deciziei service-ului Samsung, nu Orange) m-am trezit ca mi-au prelungit abonamentul cu 24 de luni, fara ca cineva sa imi spuna despre acest lucru si ca si cum eu as fi achizitionat un nou produs. Ma gandesc sa reziliez contractul. Ce spuneti? Pentru ei a imi prelungi contrctul inseamna 40 de luni x 31 EUR ceea ce este o suma mai mult decat fantastica pentru un telefon ce nu costa nici 1000 de lei la liber. Am cam inteles de pe aici ce am de facut. Va anunt ce urmeaza.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Părerea mea: achitați telefonul și reziliați contractul. E legal, ar trebui să fie ușor, chiar dacă ei îngreunează totul. Anunțați printr-o cerere incetarea contractului și din acel moment nu mai platiți abonamentul (după ce achitati telefonul).
      Pentru alții în aceeași situație, scrieți aici cum au decurs tratativele…
      Multumesc 🙂

    2. Dan M

      Da, se poate rezilia. Eu am rezolvat o reziliere pt cineva, nu a plătit nici telefonul cumpărat la prelungire (oricum era ffff ieftin) . Trebuie făcut pașii prezentați aici, o să aveți câștig de cauză. Însă, dacă nu primiți nici un răspuns de la Opc , sunați, ei se mai fac ca plouă, iar Orange ul nu are nici un interes să închidă contractul.

    3. LG (Post author)

      Dan M, o veste încurajatoare pentru toți care au scris aici că au probleme. Mulțumesc! 🙂

    4. Sebs

      Am făcut o cerere de denunțare unilaterală solicitând încetarea abonametului si trecerea la prepay. Am precizat că în soluționarea cererii mele sa tina cont si de legile care consideră abuzivă cerea unor taxe de despăgubire. Am fost contactat telefonic spunandu-mi ca pot anula contractul ala facut de ei si ca pot rămâne la perioada anterioară. Am refuzat si am susținut că doresc încetarea abonamentului. Fără să se certe cu mine sau sa trimita un raspuns negativ, am primit acum cateva zile un mesaj ce precizeaza ca am trecut la prepay si mai am de platit doar aceasta trecere de 5 euro. A fost foarte utila informația de pe site. Cred ca deja se sperie de toate cererile si numarul amenzilor de la ANPC asa ca evita scandalul. Multumesc de sfat.

    5. LG (Post author)

      Felicitări! Iată că se poate! Mulțumesc că ai postat aici, ca să vadă și alți doritori 🙂

  18. Lucian

    Mulțumim de sfaturi! Cu Orange nu am probleme în ceea ce privește serviciul. Am tot pachetul de la ei. Însă cu Vodafone am întâlnit probleme. M-au mințit în față! 🙂
    Nu le-am mai plătit pur și simplu abonamentul și m-au amenințat cu nush ce firmă de recuperări. După câteva email-uri în care le-am scris că le deschid EU mai întâi dosar, se pare că au renunțat. După o luna in care nu le-am mai plătit, mi-au tăiat serviciul însă facturile veneau. Ce să plătesc dacă serviciul era sistat? 🙂

    Reply
    1. LG (Post author)

      Lucian,
      Corect! 🙂

  19. Alexandra Fogas

    Buna ziua as dori sa imi fac portare de la orange la vodafon cu telefoanele mobile si cu canal si internet la rds acuma le am toate intrun pachet… M-am inteles cu operatorii orange sa mi se includa tot in suma de 200 de lei acuma imi vin facturi de 300 de lei am nevoie si eu de ajutor sunt niste hotii. Multumesc

    Reply
    1. LG (Post author)

      Alexandra, n-am înțeles de la cine pleci și catre cine te duci, că ai enumerat 3 firme… Dacă în loc de 200 de lei ai facturi de 300 de lei, du-te la ei și discuta asta. Poate ai depașit pachetul (convorbiri sau net).

  20. Puiu Stefan

    Buna ziua. Am un contract la orange facut in mai anul acesta si platesc 42 euro luna plus rata la telefon de 99 ron mai am rata de platit inca vreo 1400 Ron. Pot inchide abonamentul inainte de termen sau mai bine zis pot anula contractul daca am rata la telefon? Sau trebuie sa platesc ratele ?

    Reply
    1. LG (Post author)

      Din cate stiu, trebuie sa plătiți ratele (adica să achitați integral telefonul). Apoi puteți inceta contractul fără probleme. Tocmai aceste rate îi asigură pe cei de la Orange că veți rămâne clientul lor pe abonament.
      42 euro/luna abonament???!!! Vă spală și rufele sau ce? Eu am abonament la Digi cu 4 euro/luna – convorbiri si internet nelimitate în orice rețea. Și in 3 ani n-am avut probleme deloc cu semnalul.
      Succes

  21. Lucian

    Eu nu am mai platit cei 45 de lei la Vodafon si din luna urmatoare mi-a inchis serviciul. Deci practic nu am mai avut …semna, serviciu. Primesc in urmatoarea luna plic in care imi spuneau ca bla bla, rezilierea…bani. Le-am dat email in care le-am spus ca eu nu mai am serviciu odata ce nu am mai achitat. Si cum plata era in avans, acei 45 de ron , sa o tina asa. Adica sa reziliem contractul. Si sa nu ma mai streseze cu firme de recuperare. Pentru ca odata ce nu mi-au mai acordat serviciu, nu mai am treaba cu ei. Deci eu plateam in avans acei 45 de ron si apoi ei imi dadeau minutele si ce mai aveau.
    Am recurs la asta pentru ca atunci cand am facut acel contract cu Vodafone, mi-au dat un telefon alcatel Onetouch cu butoane. Si practic semnalul era 2G, nu ma puteam misca deloc pe internet. Le-am scris, atunci, problema si mi-au zis ca daca vreau sa se miste bine internetul sa fac upgrade la abonament. Auzi. De atunci am primit plic de la acea firma de recuperare cu costurile si propunerile de a solutiona problema. Adica sa platesc cei 500 de ron rezilierea plus niste dobanzi. Si eu…nu am serviciu. Dupa cum ai scris, rezilierea este tocmai incetarea contractului, eu nu mai platesc iar ei nu imi mai acorda serviciul. Nu vad ce anume sa platesc. 🙂 Daca ma mai freaca la icre asa, voi face intocmai cum ai scris, cu plangere la OPC si atasez continutul plicurilor plus contractul.

    Reply
  22. Onisa Florin

    Buna ziua,
    In 15.12. 2017 au trecut 24 de luni de la ultima modificare/prelungire de abonament cat și achiziția unui telefon dintr-un shop Orange. De 2 săptămâni mă chinui sa obțin o ofertă preferentiala din partea lor sau in caz contrar rezilierea abonamentului. După atâta amanare(3 sau 4 telefoane date tot din partea mea) răspunsul a fost destul de ,,sec,,: ceea ce doresc nu mi se poate oferi dar nici rezilierea abonamentului pe motiv ca mai am 5 luni de perioada contractuala…din moment ce in data de 15.12.2017 s-au împlinit 24 de luni de la ultima modificare si ,,mi s-au băgat pe gat,,inca 5 luni din vechiul abonament as putea renunța la serviciile lor?

    Pe chat-ul Orange mi s-a spus: Ultima modificare a abonamentului a fost in data de 15.12.2015, cu o prelungire pe 24 de luni. Inainte de aceasta prelungire, abonamentul avea perioada contractuala pana la data de 31.10.2016. Perioada contractuala ramasa s-a cumulat cu noua perioada contractuala in urma modificarii abonamentului. Totalul maxim de luni cumulate este de 30 de luni

    Reply
    1. LG (Post author)

      Categoric, DA! Da, puteti întrerupe contractul ORICÂND doriți Dvs. Nici nu vă mai bateți capul cu telefoane și solicitari sau discuții. Pur și simplu treceti la alt operator și portați-vă numarul de telefon (dacă doriți să-l păstrați) – imediat vă vor suna ei.
      Dacă vreți să fiți politicoasă, puteți depune o cerere de reziliere contract la Orange. Eu n-am depus, iar cand m-au sunat am facut cererea verbal, la telefon – vestita înregistrare a convorbirii e valabilă (am scris și în text asta).
      Dacă faceți toate astea, veți mai avea de plătit numai abonamentul din 15 dec.17 până la data cererii de reziliere/portare nr. Atat. Nicio luna în plus, nicio zi, nimic.
      După soluționare, poate reveniți aici să povestiți cum ați rezolvat. E util pentru alții ca Dvs.
      Succes! 🙂

  23. Fierascu Marius

    Am depus reclamatia online pe 5 ianuarie 2018. Am primit raspunsul pe 9 februarie. Pentru ca trecuse termenul de 30 de zile, am trimis un email in care am spus ca doresc raspunsul favorabil sau nu, pentru ca au trecut cele 30 de zile prevazute de lege. Din fericire raspunsul a venit favorabil. Multumesc pentru articol!

    Reply
    1. LG (Post author)

      Felicitări! Probabil că după sărbători au fost mai lenți 🙂
      Cu plăcere și mersi că ai scris aici pentru a vedea și alți doritori.

  24. Diana

    Am aflat lucruri foarte utile despre contractele acestea, le voi utiliza pe viitor, mulțumesc.

    Reply
  25. Robert

    Functioneaza , multumiri pentru indicatiile folositoare si celor de la ANPC care au rezolvat cazul .

    Mentionez ca mai aveam 3 luni de abonament si cei de la Orange imi cereau contravaloarea in caz de reziliere ,acum sunt pe Prepay si nu trebuie sa le mai dau nimic! 🙂

    As putea sa public si decizia celor de la ANPC pentru necredinciosi si tin sa mentionez ca nu m-am deplasat nicaieti , totul se face pe site la ANPC.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Robert,
      Bine că ai rezolvat.
      Mulțumesc pentru postarea ta care îi va încuraja pe cei aflați în impas 🙂

    2. Olga Baibarac

      Am cerut si eu reziliere si trecere le prepay.
      M- a contactat un operator si mi- a comunicat ca sunt in perioada contractuala si nu pot rezilia doar daca platesc taxa de abonament ptr nr.de.luni ramase din contract.
      Ce optiuni am sa reziliez ceea sa platesc aceasta suma?

    3. LG (Post author)

      Olga,
      În momentul în care te decizi să reziliezi, o faci fără să plătești lunile de abonament rămase din contract. Ce a zis operatorul e un abuz.
      Eu cred că dacă vorbești cu ei la sediu/magazin și le spui că ori pleci la alt operator, ori îți acceptă trecerea la prepay, ei vor accepta a doua variantă. În niciun caz nu plăti în plus față de cât consumi! Toate opțiunile sunt în avantajul tău cu condiția să nu te lași intimidată. Citește articolul, notează-ți legea conform căreia ăsta e un abuz și cere-le ceea ce vrei tu, nu accepta ce vor ei să-ți dea. Succes!

    4. Cecilia

      Te rog sa-mi scrii exact cum ai procedat.
      Eu mai am 4 luni de abonament, dar nu vor sa-mi rezilieze contractul doar daca imi dau acordul ca platesc cele 4 luni in avans, pentru ca asa zice o clauza a contractului pe care l-am incheiat in ianuarie.
      Multumesc.

    5. LG (Post author)

      Cecilia,
      Urmează exact etapele scrise în articol. La fel a procedat și Robert și a reușit.
      – Normal că ei nu acceptă, dar apelează la OPC și se rezolvă favorabil. Succes!

  26. Alexandra

    Mie mi-au tras țeapă rău în 5 aprilie, dar nu am de gând să mă las. Am achiziționat un telefon, iar femeia de la Orange m-a tot zăpăcit cu reduceri și etc. Am zis ok. Apoi că mi se va face și o „reîncărcare programată”, dar să stau liniștită că nu e abonament!!! Și că se poate „anula oricând”. Intr-adevar a fost greseala mea ca nu am citit ambele documente semnate, eu avand impresia ca ambele au legatura cu garantia. Ulterior am descoperit ca am platit telefonul integral si ca am si abonament!! Atitudinea celor din Orange shop a fost execrabila, evident. Acum incerc sa vad daca are de gand sa anuleze acest minunat abonament, daca nu urmez calea cu rezilierea si anpc-ul. Mi se par complet absurzi. Am si eu o vina, dar nu sunt tipul paranoic, mai ales ca tipa parea destul de ok. Asa ca m-am increzut in ea… Mare greșeală!!

    Reply
    1. LG (Post author)

      Alexandra,
      Mai ales că ai plătit telefonul integral (deci nu mai ești legată de O.), poți rezilia contractul oricând. Succes! 🙂

    2. Alexandra

      VICTORIE!!! Oameni buni, apelati la ANPC, chiar va ajuta. La mine a durat putin mai mult de 30 de zile, probabil din cauza postasului care nu se misca cu scrisorile, sau nu stiu ce sa zic, dar ieri am fost informata de Orange ca am trecut de la abonament la Prepay again, si nu au mai mentionat nimic de vreo plata! Acuma sper sa nu scrie in scrisoarea de la ANPC ceva de plata vreunei sume, dar va tin la curent:)) Momentan efectuez un internship in alta tara, dar de indata ce ma intorc imi fac portarea pe alta retea!! Nu ca altii ar fi mai presus de Orange, dar nu ii mai suport eu! Vad ca se poate orice atunci cand implici forte superioare lor.

  27. Ioana

    Ieri am fost la Orange sa îmi reincarc, obosita după o zi lunga.. Tipul de acolo a profitat vazundu-ma atât de obosita și mi-a băgat pe gat un abonament flexibil de 9€, susținând că prețul unei cartele de 9€ este de 36 lei(fals). Ținând cont că aveam un bonus acumulat de 32€ care urmează să se scadă din următoarele 3 facturi, totul suna foarte frumos așa că am acceptat.
    Ajunsă acasă, mă odihnesc și îmi dau seama de greșeală, abonamentul asta are mult mai puțin net decât mi-ar trebui și plus de asta nu mai beneficiez de niciun bonus, așa cum beneficiam la cartelă.
    Întrebarea mea este, pot sa anulez acest contract? Ținând cont că nu sunt nici macar 24h de când l-am făcut..

    Reply
    1. LG (Post author)

      Ioana,
      Da, poți. Si îl poți anula oricând, nu doar după câteva ore. Te duci la nenea ăla și zici că anulezi abonamentul și revii la cartelă. Dacă refuză, spune-i că pleci la alt operator. Poate va trage de tine, dar până la urmă va accepta. Dacă nu acceptă, poți să te muți la alt operator cu același nr. (portare). De exemplu, la Digi cu 4 euro ai totul nelimitat (nu-i fac reclama, dar asta am făcut eu). Revino aici să ne împărtășești cum ai rezolvat. Mulțumesc și succes! 🙂

    2. Alexandra

      Astea sunt tehnicile lor. De a profita de neatentia sau momentul prost al omului. Iar mai apoi cand mergi sa le soliciti explicatii, atitudinea lor devine complet antipatica. Eu ma bucur ca voi scapa de ei!

  28. Razvan

    Am patit si eu cu orange si am fost tot sunat vreo trei ani de un recuperator de credite sa platesc 270 Ron. Cum eu stiam clar ca mi-am platit facturile la Orange m-am amuzat un pic si de fiecare data le ceream un extras de cont sau ceva-ceva, cu care sa justifice pretentiile. Odata era taxa reziliere, odata era alta taxa dar in scris nu am primit nimic de la ei care ca sarate ca am facturi neplatite. Asa ca dupa o vreme raspundeam cu:’fac bine, multumesc ca m-ati sunat. Aveti extrasul de cont? A, nu? Poate data viitore” Dupa o vreme nu m-au mai sunat. Cred ca pur si simplu incerca sa scoata bani de pe urma celor care sunt creduli si platesc numai pentru ca scrie somatie.

    Reply
  29. Mobilisti

    Pana iti rezolva OPC-ul problema vei iesii din perioada de crontract si te vei bucura ca ai terminat cu ei.
    Recomandarea mea este sa citit contractele inainte sa le semnati.

    Reply
    1. LG (Post author)

      OPC-ul rezolvă în maxim 30 de zile. Dacă ai contract încă 6-8-9 luni, de ce să plătești aiurea?

  30. Diaconu Andrei

    Am exact aceeasi problema, am fost client orange si le-am cerut rezilierea contractului iar intre timp mi-am portat numarul la operatorul Digi, insa in cazul meu nu am fost sunat de catre cei de la orange. Abonamentul meu cu cei de la orange consta doar in servicii de internet, nu si de telefonie mobila, dar din moment ce nu mai am semnal in aceasta retea, am fost nevoit sa ma „mut” la Digi. As vrea sa stiu ce fel de formular ar trebui sa fac, sau cum as putea tot online sa scap de plata acestor taxe lunare, din moment ce eu nu mai folosesc serviciile lor. Exista vreo metoda de rezilere a contractului? Si daca da, te rog lasa-mi un exemplu! Multumesc anticipat.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Andrei,
      Dacă nr. este deja portat la Digi, tu nu mai trebuie sa faci nimic. Si mai ales, nu mai trebuie sa platesti nicio factura care vine sau a venit dupa data portarii (cand deja esti client Digi). Pur si simplu nu plătești facturile alea. Mai ales ca le-ai ”cerut rezilierea contractului” așa cum spui (verbal, telefonic, nu contează).

      Cum am scris si in articol, eu n-am completat niciun formular. I-am anuntat telefonic si atat.
      Deci: ignora facturile ulterioare contractului. Iar daca apare vreo firma de recuperatori cu amenințări, ignoră și asta. Nu ți se va întâmpla nimic pentru că sunt în afara legii.

  31. Georgiana

    Buna ziua.
    Am un abonament Orange, de tv si net, incheiat pe o perioada de 2 ani, scadent in ianuarie 2022. Momentan abonamentul il platesc cu un discount din valoare, ca asa a fost promotia la momentul respectiv. Pentru ca grila de programe e cam varza iar netul nu merge prea grozav ma interesa sa reziliez contractul si sa schimb operatorul.
    Imi puteti spune daca poate fi reziliat inainte de termen, fara plata acelor celebre „juste despagubiri” insituatia mea? Singurul beneficiu avut a fost reducerea la factura. Multumesc.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Din experiența mea, categoric da! Puteti renunta la contract fără costuri. In prima fază vorbiti cu noul operator si vedeti ce spune. Oricum, puteti doar prin telefon la Orange să intrerupeti contractul si daca ei invoca vreun cost, invocati si Dvs. legea 193/2000. Succes!

      P.S. Poate reveniți aici și împărtășiți cum au decurs ostilitățile, pentru a afla și alți utilizatori 🙂

    2. IONUT

      Buna ziua,
      Am si eu un abonament la orange de 30 eur, mentionez ca am luat si un telefon in aceasta oferta ptr care am platit un avans de 500 lei dar acum as vrea sa renunt la abonament din cauza functionarii defectuase a internetului si nu stiu cum sa procedez, mai am inca 20 de luni de abonament si nu as vrea sa le platesc nimic, va rog din suflet daca ma puteti indruma catre rezolvare.
      Multumesc

    3. LG (Post author)

      Ionut,
      Mai întâi trebuie să achiti valoarea telefonului. Trebuie să ai o factură unde scrie valoarea lui, din care scazi avansul si ratele deja plătite, rezultând restul de plată pentru telefon. Și apoi, imediat poți rezilia contractul. DUPĂ achitarea telefonului! Fie te portezi la alt operator și se ocupă el de întreruperea contractului de servicii, fie le comunici direct sau prin telefon ca renunti la contract (Orange).
      Oricum vor exista ceva discutii din cauza acelui telefon la ofertă, așa că în prima fază rezolvă cu achitarea lui. Apoi ești liber să pleci FĂRĂ a mai plăti abonamentul pe următoarele 20 de luni. Succes!

    4. Georgiana

      Revin cu update privind rezilierea. A fost chiar foarte usor, spre surprinderea mea. A trebuit sa achit doar ultima factura, fara alte costuri suplimentare.
      Multumesc de ajutor.

    5. LG (Post author)

      Georgiana, super!
      Mersi că ai revenit, rezolvarea ta îi va încuraja și pe alți doritori 🙂

    6. tataru florin

      mai este valabila aceasta lege?

    7. LG (Post author)

      da, este valabilă.

  32. Andreea

    Mai am o lună și se încheie un contract de telefonie cu cei de la Orange.Am sunat pentru a anunța că doresc să închei contractul dar sa păstrez numărul pentru a trece pe prypay.Mi-au spus că trebuie să plătesc 6€ pentru a-mi păstra numărul.E legal asa ceva? In contract nu e specificat nicăieri.

    Reply
    1. LG (Post author)

      Andreea,
      Nu știu cum este cu trecerea de la abonament la prepay. Dar e clar că la portare (de la un operator la altul) se păstrează numarul fără niciun cost. Eventual întreabă același lucru și la Vodafone, Digi – așa, de curiozitate 🙂

  33. Anunturi Gratuite

    O mizerie de contracte, Orange si Vodafon!!!

    Reply
  34. VictorR

    Mulțumesc de informații. Că niciodată nu se știe.

    Reply
    1. Gabriela

      Că nu se știe ce?

    2. VictorR

      Că nu se știe când ai nevoie.

      1
  35. Gabriela

    Bună. Mă numesc Gabriela și sunt dependentă de ciocolată. Și de cărți. Și de multe altele. 😛

    Reply
    1. LG (Post author)

      Gabriela, faine dependențe. Poate ne spui ce-ar mai fi la ”altele” 🙂

    2. Gabriela

      Nu spun totul de la prima întâlnire.

      1
      1
    3. LG (Post author)

      Ok, atunci ne întâlnim și mâine, aici. Deja am emoții 🙂

    4. HM

      Serios ?

    5. Solandi

      Întrebi serios?

      1
    6. Laura G. (Post author)

      🙂 🙂 🙂

      2
  36. HM

    Mda … interesant

    2
    Reply
  37. Solandi

    Bună seara, prezent
    Și la bună revedere. Și pentru trecut, și pentru viitor.

    3
    Reply
  38. Mona

    Helău! Cu cât se plătesc comentariile aicișa?

    2
    1
    Reply
    1. Laura G.

      acum, că e promoție, sunt free. dar mai vedem… 🙂

      3
      2
      2
      3
      3
    2. Solandi

      @Mona, curajoasă întrebare. 😎

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.