Stephen King

Povestea lui Lisey, de Stephen King

povestea-lui-liseyAvem un scriitor de prestigiu, un roman bine scris, un subiect interesant. Poate cam bizar. Prea bizar! Stephen King ne-a obişnuit cu o serie de capodopere şi ne-a determinat să fim pretenţioşi când îl cititm. Povestea lui Lisey – e plină de mister, de spaimă, de intrigi interpersonale sau demoni personali.  Povestea lui Lisey încearcă – şi reuşeşte – să te ducă pe tărâmuri onirice, mai interesante decât ale noastre, dar mai volatile. Cine crede în viaţa de apoi, în vise şi mesajele lor, în lumi paralele, va găsi acest roman fermecător. Poate chiar spiritual.... Continuarea ->

Oraşul bântuit, de Stephen King

Oraşul bântuitApărut la noi în 2004, Oraşul bântuit mi-a picat în mînă abia acum, chiar dacă Stephen King este unul dintre scriitorii mei preferaţi. Cu încrederea în scrierile lui, am luat cartea în braţe şi ele mi s-au întins până la genunchi. Pentru că cele 1000 de pagini ale romanului cântăresc fix un kilogram şi jumătate (pe măsurate!). În alte ediţii s-a tipărit în 3 volume, dar ce-am primit eu, nu! Un volum mare, greu de ţinut şi (fizic) greu de citit, chiar dacă acţiunea e interesantă şi denotă o imaginaţie extrem de bogată. Un roman horror, de cursă lungă, în care autorul combină armonios scenele de groază cu trăirile şi emoţiile copilăriei.... Continuarea ->

Cimitirul animalelor, de Stephen King

cimitirul animaleorStephen King este maestrul literaturii horror-thriller şi asta o ştiu toţi cititorii lui şi ai genului. Am citit atâtea cărţi de-ale lui, încât numai când rostesc “Stephen King” mi se ridică părul pe ceafă… Cimitirul animalelor nu face excepţie, ba chiar cred că este una din “perlele”  scriitorului. Esenţa romanului e scrisă pe ultima copertă a cărţii: “Ar putea Stephen King să scrie o poveste care să-l sperie chiar şi pe el însuşi? Să-l sperie într-un asemenea hal încât să-i fie frică să o scrie până la sfârşit? Cimitirul animalelor pare să fie chiar această poveste.”... Continuarea ->

JFK, de Stephen King

JFK1 De obicei, cărţile au un format care să permită aşezarea lor în rafturile bibliotecii. Cartea asta abia încape în cămară şi cu greu poţi închide uşa. Opt sute douăzeci şi două de pagini mari te fac să-ţi doreşti bicepşi puternici pentru a o citi.... Continuarea ->