Millennium

Castelul din nori s-a sfărâmat, de Stieg Larsson

castelul-din-nori-s-a-sfaramatAl 3 lea volum din trilogia Millennium de Stieg Larsson depăşeşte precedentele! Are mai multe pagini, mai multă acţiune, mai multe intrigi, mai multe incertitudini pentru cititor, mai multă tensiune şi mai mult…nesomn.
A citi această trilogie îţi crează aceleaşi senzaţii ca un bungee-jumping sau alt sport extrem. Doar că stai în fotoliu, citeşti şi-ţi creşte brusc adrenalina.
Dacă la finele primului volum hackeriţa genială dispărea brusc într-o altă parte a lumii, la finele celui de-al doilea volum o lăsăm împuşcată pe ultima pagină. Pe prima pagină a volumului trei o găsim în spital, unde va sta pe tot parcursul celor 864 de pagini.... Continuarea ->

Fata care s-a jucat cu focul, de Stieg Larsson

fata care s-a jucat cu foculCu inima palpitând şi cu furnicături în degete m-am năpustit peste “cărămida” numărul doi – Fata care s-a jucat cu focul, al doilea volum din trilogia Millennium semnată de Stieg Larsson. Între noi fie vorba, cu ceva furie şi puţină îndemânare cartea asta ar putea fi folosită ca armă albă. Alte 757 de pagini de emoţii, palpitaţii, intrigi şi o armată de personaje. Îmi plac personajele lui Larsson pentru că au multe defecte…pe lângă ele, mă simt un înger.... Continuarea ->

Bărbaţi care urăsc femeile, de Stieg Larsson

barbati careAproape 700 de pagini şi aproape 700 de grame. Nu glumesc, mi-a rupt degetele! Bărbaţi care urăsc femeile, un roman mare, greu, şi la propriu şi la figurat. Pascal Bruckner – o notorietate a literaturii contemporane – îl apreciază ca fiind “unul dintre rarele romane poliţiste care m-au făcut să mă trezesc în miezul nopţii pentru a continua lectură”. Bravo Pascal, eu nici n-am reuşit să adorm. Roman poliţist? Da. Dar nu vă imaginaţi ceva gen San Antonio, Rodica Ojog-Brasoveanu sau altceva din colecţia Enigma…Chiar dacă această carte abundă de enigme, nu prinzi picior de poliţist în ea; poate, doar un degeţel pe la pagină 457 şi atât. Mister – da! Investigaţii – da! Încurcături – da! Poveste captivantă – da!... Continuarea ->