Eric-Emmanuel Schmitt

Concert în memoria unui înger, de Eric-Emmanuel Schmitt

concertPentru că mi-au plăcut nuvelele lui E.E.Schmitt din “Cea mai frumoasă carte din lume”, n-am vrut să le ratez pe cele din această carte.  Concert în memoria unui înger cuprinde patru nuvele, iar tema dominantă este bine versus rău, sau aparenţe versus realitate.... Continuarea ->

Visătoarea din Ostende, de Eric-Emmanuel Schmitt

visatoarea-din-ostendeÎn urma lecturilor mele, l-am perceput pe Eric-Emmanuel Schmitt ca fiind sentimental, atent la detalii, inspirat, cu mult umor. Iar acum îl descopăr ca fiind și romantic. Cu toate că Eric-Emmanuel Schmitt scrie despre locuri comune şi oameni obişnuiţi, cu toate că are un stil simplist, povestirile lui sunt captivante, agitând gândurile şi emoţiile cititorului. Abordând teme diferite, în locuri şi cu oameni diverşi, toate întâmplările expuse de el sunt ciudate. Un singur numitor comun: profunzimea.... Continuarea ->

Pe când eram o operă de artă, de Eric-Emmanuel Schmitt

pe-cand-eram-o-opera-de-artaÎncă un roman ciudat care-mi pică în braţe!
Pe când eram o operă de artă îmi pare a fi o alegorie la adresa mondenităţii, a superficialităţii și a goanei după imagine.
Citind tuşele grosiere ale lui Eric-Emmanuel Schmitt în această scriere, mi-a venit în minte Bruckner cu “Iubito, eu mă micşorez!”.
Autorul duce la extrem singurătatea sufletească a individului modern, şi de aici, setea lui de atenţie, setea de a fi admirat, lăudat, iubit.... Continuarea ->

Evanghelia după Pilat, de Eric-Emmanuel Schmitt

evanghelia dupa pilatN-am citit Biblia, însă am citit texte referitoare la ea. Am serioase îndoieli cu privire la ceea ce s-a întâmplat în urmă cu 2000 de ani. Mai exact spus, am îndoieli la ceea ce s-a scris despre naşterea şi învierea lui Iisus. Cele patru evanghelii din Noul Testament au fost scrise la o distanţă de aproximativ 300 de ani de la evenimente. Ele se bazează pe mărturiile contemporanilor lui Iisus, transmise pe cale orală urmaşilor. Se ştie deja că mărturiile sunt subiective, iar dacă la acestea mai punem şi măsluirea intenţionată a bisericii în scop de manipulare a maselor, deja avem un şir de poveşti spectaculoase, dar inexacte.... Continuarea ->

Otrava iubirii, de Éric-Emmanuel Schmitt

Sau Romeo şi Julieta în varianta secolului 21

otrava iubiriiÎncă o carte frumos scrisă de Éric-Emmanuel Schmitt. În puţine pagini, aşa cum ne-a obişnuit, autorul concentrează povestea a patru adolescente prietene. Fără intervenţia „subiectivă” a vreunui intrus povestitor, aceeaşi acţiune a romanului ne este relevată de cele patru fete în jurnalele lor personale. Şi foarte intime… Julia, Colombe, Raphaëlle şi Anouchka ilustrează adolescenţa începutului de secol 21, cu multitudinea de faţete, trăiri, tulburări şi frustrări, sentimente învolburate şi dureri catastrofale.... Continuarea ->

Copilul lui Noe, de Eric-Emmanuel Schmitt

copilul lui noeCopilul lui Noe este copilul unui război stupid şi crud.

Cel de-al doilea – nu că primul ar fi fost mai blând!
Joseph este evreu şi, la cei 7 ani ai lui, nu înţelege de ce ăsta e un defect. Nici nu ştie ce înseamnă a fi evreu. Ştie doar că părinţii încearcă să-l ascundă, iar binefăcătorii îi schimbă numele. Ştie doar că, după o viaţă normală în familie, deodată se trezeşte printre străini, învăţat să mintă.... Continuarea ->