Eric-Emmanuel Schmitt

Evanghelia după Pilat, de Eric-Emmanuel Schmitt

evanghelia dupa pilatN-am citit Biblia, însă am citit texte referitoare la ea. Am serioase îndoieli cu privire la ceea ce s-a întâmplat în urmă cu 2000 de ani. Mai exact spus, am îndoieli la ceea ce s-a scris despre naşterea şi învierea lui Iisus. Cele patru evanghelii din Noul Testament au fost scrise la o distanţă de aproximativ 300 de ani de la evenimente. Ele se bazează pe mărturiile contemporanilor lui Iisus, transmise pe cale orală urmaşilor. Se ştie deja că mărturiile sunt subiective, iar dacă la acestea mai punem şi măsluirea intenţionată a bisericii în scop de manipulare a maselor, deja avem un şir de poveşti spectaculoase, dar inexacte.... Continuarea ->

Otrava iubirii, de Éric-Emmanuel Schmitt

Sau Romeo şi Julieta în varianta secolului 21

otrava iubiriiÎncă o carte frumos scrisă de Éric-Emmanuel Schmitt. În puţine pagini, aşa cum ne-a obişnuit, autorul concentrează povestea a patru adolescente prietene. Fără intervenţia „subiectivă” a vreunui intrus povestitor, aceeaşi acţiune a romanului ne este relevată de cele patru fete în jurnalele lor personale. Şi foarte intime… Julia, Colombe, Raphaëlle şi Anouchka ilustrează adolescenţa începutului de secol 21, cu multitudinea de faţete, trăiri, tulburări şi frustrări, sentimente învolburate şi dureri catastrofale.... Continuarea ->

Copilul lui Noe, de Eric-Emmanuel Schmitt

index1Copilul lui Noe este copilul unui război stupid şi crud.

Cel de-al doilea – nu că primul ar fi fost mai blând!
Joseph este evreu şi, la cei 7 ani ai lui, nu înţelege de ce ăsta e un defect. Nici nu ştie ce înseamnă a fi evreu. Ştie doar că părinţii încearcă să-l ascundă, iar binefăcătorii îi schimbă numele. Ştie doar că, după o viaţă normală în familie, deodată se trezeşte printre străini, învăţat să mintă.... Continuarea ->