pe citite

Uimire şi cutremur, de Amelie Nothomb

Uimire şi cutremur“Totul este adevărat! 100%! E o poveste pentru care n-am avut nevoie de imaginaţie: în 1990 chiar am lucrat într-una dintre cele mai mari firme japoneze. Această carte conţine esenţa a ceea ce avea să mi se întâmple şi este, oarecum, o reglare de conturi….” – Amelie Nothomb. Citind acest roman, am scăpat de o mare fascinaţie: Japonia!... Continuarea ->

…Să ucizi o pasăre cântătoare, de Harper Lee

Să ucizi o pasăre cântătoareUn titlu ca un îndemn nu prea ortodox, însă după câteva zeci de pagini afli că de fapt, fraza întreagă schimbă sensul: “este păcat…să ucizi o pasăre cântătoare”. Altfel, o scriere duioasă, captivantă prin talentul autoarei de a descrie universul copilăriei într-un mediu social dificil.... Continuarea ->

Aleph, de Paulo Coelho

alephE odihnitor să-l citeşti pe Coelho. Nu agită, nu crează palpitaţii. Doar pace. A fost şi probabil încă mai este un scriitor controversat despre care s-a spus că e prea comercial şi vinde frumos (deci suspect!) nişte învățături vechi decând lumea.  Am auzit și că ar fi un fel de Sandra Brown: prea la modă, prea facil, prea îl citesc ne-cititorii şi-apoi prea se lăuda toţi cu el.... Continuarea ->

Ancheta, de Lee Child

AnchetaDespre ce credeţi că e vorba în acest roman? Aţi ghicit, despre o anchetă! Una militară. Adică se anchetează o unitate militară, de către un poliţist militar, pentru că se bănuieşte că un individ militar a înfăptuit între una şi trei crime. Nu e chiar aşa, însă asta aflăm abia la final. Că dacă am fi aflat în primul capitol, cine le-ar mai fi citit pe următoarele?... Continuarea ->

Maestră în arta morţii, de Ariana Franklin

maestra-in-arta-mortiiTitlul m-a dus cu gândul la o criminală profesionistă care omoară aşa de frumos, încât a făcut din asta o arta. Mai ales că acţiunea se petrece în secolul XII, vreme în care detectivismul, poliţienesc sau nu, încă nu apăruse – să tot faci fărădelegi, că n-avea cine să te prindă.... Continuarea ->

Analfabeta care știa să socotească, de Jonas Jonasson

analfabetaUn roman amețitor, surprinzător de distractiv, ca un șir de bancuri spumoase într-un grup de prieteni. Citești și râzi, râzi și citești. Între episoadele de lectură mi-aminteam de carte și mă pufnea râsul cu gândul la inepuizabilul Jonasson și la năstrușnica Nambuko, personajul minunat al acestui roman.... Continuarea ->

Căsătorie de plăcere, de Tahar Ben Jelloun

Căsătorie de plăcere Primul impact cu această carte: curiozitatea stârnită de o copertă cu o imagine misterioasă, un titlu incitant și un autor musulman. La finalul celor peste 200 de pagini ale romanului Căsătorie de plăcere mă întreb despre ce-am citit? Cultură islamică, iubire, aventură, poligamie și rasism. Dintre toate astea, poligamia e prezentată ca fiind cea mai firească – chiar dacă aflăm ”doar” despre două neveste și nu patru cum permite Coranul. Iar rasismul e la cote maxime și surprinzătoare, având în vedere că acțiunea se petrece în Maroc și pe restul continentului african.... Continuarea ->

Asasinul Anders și lumea pe înțelesul tuturor, de Jonas Jonasson

asasinul anders si lumeaJonas Jonasson ne ofera lecturi ”altfel” decât cele cu care suntem obișnuiți. Cărțile lui au titluri lungi, stilul lui are un umor irezistibil și acțiunile descrise de el sunt incredibil de absurde. Ai zice că tot ce citești este rupt de realitate, dar farmecul rezidă tocmai din realismul situațiilor în care își proiectează personajele bizare. După minunatul roman Bărbatul de 100 de ani care a sărit pe fereastră şi a dispărut – la care am râs în hohote, am deschis cu încredere Asasinul Anders și lumea pe înțelesul tuturor și n-am regretat.... Continuarea ->