pe citite

Vara în care mama a avut ochii verzi, de Tatiana Țîbuleac

varaO carte grozavă, cu un ritm alert, personaje unice și perfect creionate. O scriitură îndrăzneață, dureros de brutală, înțepătoare pe alocuri, tandră în altele, mereu o combinație perfectă între ultimele două. Acum, la câteva zile după ce am terminat-o și lectura s-a așezat bine în capul meu săpându-și culcuș definitiv, am senzația că autoarea ar fi putut continua cu succes câteva capitole. Vara în care mama a avut ochii verzi e un roman abrupt, colțuros, care te lasă fără suflare de la primele fraze.... Continuarea ->

Negru de corb, de Ann Cleeves

negru de corbNegru de corb este un thriller psihologic distins cu premiul Duncan Lawrie pentru cel mai bun roman polițist, scris de câștigătoarea Premiului Diamond Dagger pentru întreaga carieră. Un roman cu mult suspans, mister și intrigi mărunte provocate de prejudecățile puternice ale unor oameni ce consideră izolarea ca fiind o mare virtute.... Continuarea ->

Povestea lui O, de Pauline Réage

povesteaPovestea lui O a fost mulți ani un roman controversat și mult timp după publicarea lui în 1954 s-a aflat pe toate listele de cărți interzise. De ce? Pentru că este un roman erotic, iar erotismul este gen BDSM. Și cum de-a lungul timpului tiparele mentale s-au mai lărgit și frunțile încruntate s-au mai relaxat, azi este un roman obișnuit, apreciat de unii și ignorat de alții.... Continuarea ->

Manuscrisul lui Fulcanelli, de Scott Mariani

manuscrisulCine a citit Alchimistul lui Paulo Coelho a aflat că transformarea plumbului în aur este, de fapt, o metaforă ce ţine, mai degrabă, de latura spirituală şi nicidecum de cea materială. Paulo Coelho ne-a învăţat că alchimia înseamnă transformarea spiritului de plumb într-un spirit de aur, prin evoluţie personală.... Continuarea ->

Cronică de Cotroceni, de Adriana Săftoiu

cronicaMi-a plăcut teribil cartea asta și-mi amintesc de vâlva pe care a creat-o apariția ei: uau! dezvăluiri indecente din ”alcovul” președinției. Mai ales că apariția ei în 2015 marca sfârșitul ”domniei” lui Traian Băsescu și lansarea în trombă a Elenei Udrea. Vâlva asta și comentariile aferente lăsau să se subînțeleagă că cititorul va afla o sumedenie de secrete rușinoase. Ei, bine, nu! Și tocmai asta mi-a plăcut citind-o: nimic bârfitor, nimic indecent, fără acuze, fără remarci răutăcioase, fără invidie sau dușmănie.... Continuarea ->

Cum să faci primul milion, de Bogdan Costin

cum sa faci milionDacă romanul Cum să faci primul milion ar fi fost scris undeva în ”vest”, semnat eventual de un scriitor cu ceva notorietate, și cu o publicitate intensă, cred că ar fi devenit peste noapte best-seller. Chiar cu șanse mari de ecranizare. Cititnd cartea lui Bogdan Costin am găsit în ea, pe alocuri, un strop din Charles Bukowski.... Continuarea ->

Concert în memoria unui înger, de Eric-Emmanuel Schmitt

concertPentru că mi-au plăcut nuvelele lui E.E.Schmitt din “Cea mai frumoasă carte din lume”, n-am vrut să le ratez pe cele din această carte.  Concert în memoria unui înger cuprinde patru nuvele, iar tema dominantă este bine versus rău, sau aparenţe versus realitate.... Continuarea ->

Cu glasul timpului, de Ion Valjan

Cu glasul timpuluiNu credeam că un volum de memorii mă poate captiva atât de mult, mai ales că până să am în mâini acest volum nu auzisem nimic despre Ion Valjan. În spatele pseudonimului cu care semnează ”Cu glasul timpului”, se află Ion Al. Vasilescu, avocat de renume al începutului de secol XX. Și nu doar avocat, Ion Valjan a fost un reputat om politic liberal, publicist și dramaturg de succes al vremii.... Continuarea ->

Odd Thomas, sau horror în serie – Dean Koontz

Odd-Thomas-eDean Koontz continuă seria Odd Thomas cu volumele 2, 3 şi 4 în acelaşi stil descriptiv, misterios şi încărcat de umor hâtru. Odd are abilitatea de a intui un pericol iminent semnalat prin vizualizarea unor bodachi – entităţi ciudate, pasive, ce se adună acolo unde ar urma o vărsare de sânge. Odd are și capacitatea de a vedea fantomele morţilor ce încă n-au trecut “dincolo” din diverse motive, de ei ştiute. Acesta-i un alt “dar” al lui Odd de care nu este prea încântat. Şi peste toate aceste vedenii, el este înzestrat cu o intuiţie specială pe care o numeşte “magnetism psihic”. Acesta este Odd Thomas – un personaj simpatic, voluntar, firesc în acţiunile sale şi foarte uman în comportament, chiar dacă paranormalitatea lui ne dă fiori de tip horror.... Continuarea ->

Odd Thomas, de Dean Koontz

odd-thomasDupă ce l-am citit pe Eric-Emmanuel Schmitt, mi-a fost uşor incomod să mă adaptez la stilul lui Koontz. Dacă preferaţi romanele concrete, directe, clare şi realiste, Koontz nu e pentru voi. Odd Thomas este primul roman din seria cu acelaşi nume, care cuprinde patru volume. Sunt bune de citit în tihnă, pe o ploaie mocănească. La seria Odd Thomas nu e de urmărit neapărat firul acţiunii, nici de așteptat finalul. Ci doar de savurat scrierea. Personaje cu veleităţi paranormale, descrieri ciudate ale unei lumi invizibile, dar existente, împletite cu descrierile naturii din lumea vizibilă, dar nu mai puţin ciudată.... Continuarea ->