pe citite

Cronică de Cotroceni, de Adriana Săftoiu

cronicaMi-a plăcut teribil cartea asta și-mi amintesc de vâlva pe care a creat-o apariția ei: uau! dezvăluiri indecente din ”alcovul” președinției. Mai ales că apariția ei în 2015 marca sfârșitul ”domniei” lui Traian Băsescu și lansarea în trombă a Elenei Udrea. Vâlva asta și comentariile aferente lăsau să se subînțeleagă că cititorul va afla o sumedenie de secrete rușinoase. Ei, bine, nu! Și tocmai asta mi-a plăcut citind-o: nimic bârfitor, nimic indecent, fără acuze, fără remarci răutăcioase, fără invidie sau dușmănie.... Continuarea ->

Cum să faci primul milion, de Bogdan Costin

cum sa faci milionDacă romanul Cum să faci primul milion ar fi fost scris undeva în ”vest”, semnat eventual de un scriitor cu ceva notorietate, și cu o publicitate intensă, cred că ar fi devenit peste noapte best-seller. Chiar cu șanse mari de ecranizare. Cititnd cartea lui Bogdan Costin am găsit în ea, pe alocuri, un strop din Charles Bukowski.... Continuarea ->

Concert în memoria unui înger, de Eric-Emmanuel Schmitt

concertPentru că mi-au plăcut nuvelele lui E.E.Schmitt din “Cea mai frumoasă carte din lume”, n-am vrut să le ratez pe cele din această carte.  Concert în memoria unui înger cuprinde patru nuvele, iar tema dominantă este bine versus rău, sau aparenţe versus realitate.... Continuarea ->

Cu glasul timpului, de Ion Valjan

Cu glasul timpuluiNu credeam că un volum de memorii mă poate captiva atât de mult, mai ales că până să am în mâini acest volum nu auzisem nimic despre Ion Valjan. În spatele pseudonimului cu care semnează ”Cu glasul timpului”, se află Ion Al. Vasilescu, avocat de renume al începutului de secol XX. Și nu doar avocat, Ion Valjan a fost un reputat om politic liberal, publicist și dramaturg de succes al vremii.... Continuarea ->

Odd Thomas, sau horror în serie – Dean Koontz

Odd-Thomas-eDean Koontz continuă seria Odd Thomas cu volumele 2, 3 şi 4 în acelaşi stil descriptiv, misterios şi încărcat de umor hâtru. Odd are abilitatea de a intui un pericol iminent semnalat prin vizualizarea unor bodachi – entităţi ciudate, pasive, ce se adună acolo unde ar urma o vărsare de sânge. Odd are și capacitatea de a vedea fantomele morţilor ce încă n-au trecut “dincolo” din diverse motive, de ei ştiute. Acesta-i un alt “dar” al lui Odd de care nu este prea încântat. Şi peste toate aceste vedenii, el este înzestrat cu o intuiţie specială pe care o numeşte “magnetism psihic”. Acesta este Odd Thomas – un personaj simpatic, voluntar, firesc în acţiunile sale şi foarte uman în comportament, chiar dacă paranormalitatea lui ne dă fiori de tip horror.... Continuarea ->

Odd Thomas, de Dean Koontz

odd-thomasDupă ce l-am citit pe Eric-Emmanuel Schmitt, mi-a fost uşor incomod să mă adaptez la stilul lui Koontz. Dacă preferaţi romanele concrete, directe, clare şi realiste, Koontz nu e pentru voi. Odd Thomas este primul roman din seria cu acelaşi nume, care cuprinde patru volume. Sunt bune de citit în tihnă, pe o ploaie mocănească. La seria Odd Thomas nu e de urmărit neapărat firul acţiunii, nici de așteptat finalul. Ci doar de savurat scrierea. Personaje cu veleităţi paranormale, descrieri ciudate ale unei lumi invizibile, dar existente, împletite cu descrierile naturii din lumea vizibilă, dar nu mai puţin ciudată.... Continuarea ->

Casa de lângă lac, de Kate Morton

În romanul Casa de lângă lac, aparent, doar aparent, citim povestea misterioasei dispariții a unui copil de 11 luni din mijlocul familiei sale. Nu în zilele noastre, ci în urmă cu 70 de ani, în vremuri mai sigure și liniștite. Doar aparent, pentru că, de fapt, povestea împletește absența a trei copii, în trei cazuri și în trei momente diferite. Și toate cazurile au ca numitor comun pe Sadie Sparrow, detectiv al Poliției Metropolitane.... Continuarea ->

Fetița care se juca de-a Dumnezeu, de Dan Lungu

Fetița-care-se-juca-de-a-DumnezeuFetița care se juca de-a Dumnezeu este unul dintre personajele frecvente din viața reală a societății românești post-decembriste. Copilul unei familii obișnuite, iar aici ”obișnuit” înseamnă copil cu un părinte sau amândoi plecați la muncă în străinătate. Zbuciumul, frustrarea, lipsa prezenței mamei, dorul pentru ea, jocuri și pariuri inventate ca-ntr-un iadeș cu speranța că întoarcerea mamei acasă devine mai sigură și mai rapidă.... Continuarea ->

Viața lui Pi, de Yann Martel

viața lui PiPe coperta cărţii, sub titlu, scrie mărunt “Acum şi un film de excepţie…”  După ce am citit Viaţa lui Pi şi n-am văzut încă filmul, mi-e greu să-mi imaginez cum s-au ilustrat rândurile acestui roman. Ele mi-au creat în minte imagini de coşmar, situaţii dincolo de limitele omeneşti, întâmplări absurde şi totodată tragi-comice.... Continuarea ->

Cu ochii minții, de Hakan Nesser

cu-ochii-mintiiCu ochii minţii mi-a picat în braţe într-o ofertă a Editurii Trei, într-un pachet cu zece romane poliţiste scrise de scandinavi. După succesul fulminant al trilogiei Millennium, odată cu Stieg Larsson parcă toţi scriitori nordici au căpătat o bilă albă.  Nu toţi o merită, desigur, dar editurile încearcă să vândă, iar cu mine au reuşit. Din pachetul celor zece scrieri poliţiste am ales una la întâmplare şi lozul a fost câştigător.... Continuarea ->